Cati oameni mai trebuie sa moara pentru ca "baietii destepti" din comisia de circulatie si de la politia rutiera sa reuseasca sa gaseasca solutii?
Bine ca sefii orasului au bani pentru paranghelii de genul Iasi 600, concerte de doi bani cu dvd-ul in culise, dar platite cu zeci de mii de euro, au bani pentru nocturna unui stadion pe care joaca o echipa de fotbal care deja se antreneaza pentru matineu, au bani pentru autobuze ucrainene la pret de mercedes, au bani pentru chestii la care nici nu va duce gandul in acest moment.
Sa facem un scurt istoric al tragediilor care au aratat ca avem probleme pe care sefii orasului le vad doar daca moare un om:
In perioada de trista amintire a lui SIMIRAD (las' ca nici a lui Nichita nu-i mai vesela) au fost nenumarate accidente mortale pe bd. Independentei. Au murit chiar mame cu copii pentru ca niste dementi se grabeau. In acest timp, marele faraon iesean, pe nume Simirad, ingropa bani in Ateneu, in Hotelul Municipal, intr-o piata acoperita care nu aduce nici acum profit, si cel mai important, baga bani in zona in care isi ridica vila.
Semafoare s-au pus abia in ultimii ani.
Prin 2003, parca, pe Stefan cel Mare, desi circulatia autoturismelor era oprita, un dement din Bucuresti a intrat si a lovit un barbat care a murit pe loc. Marele primar, Simirad, se afla la fata locului. A incercat sa se dea rotund in fata beizadelei de Bucuresti care statea cu mana poe telefon si isi suna neamuriule influente. Primarul a ramas "rotund" si tratat cu indolenta de beizadea. Concluzia? Mortul a fost vinovat. Beizadeaua a scapat pe motiv ca gardurile care opreau circulatia pe Stefan cel Mare fusesera date la o parte de o masina de politie care trecuse pe acolo. Pe aia de la Politie nu i-a intrebat nimeni ce cautau intr-o zona interzisa accesului auto. Iar gardienii publici care trebuia sa vegheze la ceea ce se intampla pe Stefan cel Mare erau preocupati de trotuare pe motiv ca strada nu intra in atributiile lor.
Ca s-a facut dupa asta? S-a decis sa se cumpere niste lanturi si niste lacate pentru a bloca mai bine strada. Grea decizie si trebuia un sac de inteligenta pentru a gasi aceasta solutie. Iata pentru ce a murit un om.
In 2007, drumul spre ciric, o curba si lacul. Pe marginea lacului nu sunt montati parapeti, desi se stia ca este nevoie de asa ceva acolo. Autoritatile iesene tratau cu sictir, ca de obicei, aceasta problema. O dimineata de luna mai, un taxi condus de un dement si doua vieti curmate cu violenta. Va mai aduceti aminte? E dureros, dar trebuie sa o spun. Atunci si-a gasit sfarsitul Vanda Condurache, unul dintre oamenii valorosi ai Iasului. Reactia autoritatilor? Imediat s-au gasit bani pentru montarea de parapeti. De ce a trebuit sa moara un om pentru a face ceea ce trebuia facut?
Bine ca in schimb s-au gasit bani pentru groapa de la Hala, pentru nocturna de la stadion (stiu ca ma repet), pentru lefurile fotbalistilor (castigate din greu cu sudoarea din bocanci), s-au gasit bani pentru tot felul de focuri de artificii si tot felul de spectacole de prost gust.
Saptamana trecuta, in Vinerea Mare, o fata de 19 ani este sacrificata in Pacurari. Din nou o viata curmata pentru ca municipalitatea sa se gandeasca la solutii pentru a stapani traficul haotic din oras.
Dupa cum scrie newsiasi.ro, exista cateva propuneri ale primariei si ale politiei pentru bd Pacurari:
Propunerile primariei
- montarea unor limitatoare de viteza in zona trecerii de pietoni de la Posta din Pacurari
semnalizarea trecerii de pietoni respectiva cu un semafor, in tandem cu intersectioa Moara de Foc
- montarii de semafoare la intersectia soselei Pacurari cu strada Varianta Rediu
Propunerile Politiei pentru bulevardul Pacurari
- montarea camerelor video pe bulevarde, in zona trecerilor pentru pietoni pentru sanctionarea soferilor care nu acorda prioritate de trecere pietonilor. "Daca ar putea fi video-radare ar fi si mai bine", spune comisarul Sorin Catana, seful Biroului Politie Rutiera (BPR), citat de Ziarul de Iasi
- montare a denivelarilor in zona trecerilor in care se inregistreaza frecvent accidente
pe sosele cu mai mult de doua benzi pe sens, semnalizarea sa fie facuta pe consola deasupra soselei si cu lumina galben intermitent, ca cele montate pe bulevardul Socola, de exemplu
ridicarea masinilor parcate in apropierea trecerilor si care obtureaza vizibilitatea soferilor .
Sincer, cred ca montarea de cocoase (pana se gasesc camere video) si ridicarea masinilor parcate langa trecerile de pietoni ar fi primele masuri care trebuie puse in aplicare. Plus un agent de la politia comunitara care sa patruleze pe acolo.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu