La noi, cand te referi la politia rutiera iti vine sa razi. Ori sa le plangi de mila. Politisti de la rutiera par sa fie scoliti in primul rand in a fluiera (a paguba) si a scrie procese verbale stupide. Iar sefii lor sunt si mai stupizi.
In Iasi e un haos total in circulatie. Cei mai periculosi sunt soferi de taxi si soferii de la Regia de transport public. De altfel, in multe ziare a fost tratat subiectul. Cine sunt cei care practica transportul de persoane, ce calificari au, ce drepturi au, ce obligatii, cum se comporta in trafic, cum vorbesc si, probabil, ar mai fi multe de spus. Despre maniera in care sofeaza taximetristii nu trebuie spus prea multe. Ii vedem zilnic, iar cei care ne aflam in trafic stim ca trebui sa ne ferim de multi inconstienti ai volanului. Opresc cand nici nu te astepti, vireaza in loc, circula pe sens interzis, blocheza strazile, te claxoneaza daca li se pare ca circuli cu viteza regulamentara si in general au o atitudine sfidatoare fata de toti ceilalti soferi. Ba unii fac manevre periculoase chiar sub nasul patrulelor de politie. Ca vorba aia, daca ii opreste vreun politist baietii pun mana pe telefon si-l suna pe patron, care l-a randul lui il suna pe seful politistului... si asa mai departe. Chiar daca se stie ca exista o problema cu acesti soferi, pana acum nu s-au luat masuri concrete. Cei care trebuie sa aplice legea, inspectorii de la Primarie si politistii, nu au un plan de combatere a pirateriei si marlaniei la volan in transportul public. Nici macar nu s-au chinuit sa schiteze un astfel de plan. In prmiavara a fost nevoie sa moara un om, Vanda Condurache, si sefiiPolitiei sa fie amenintati cu demiterea pentru ca sa para ca se misca ceva. In fapt nu s-a intamplat mai nimic. Nici macar prefectul care tuna si fulgera la vremea respectiva, nu l-am mai auzit sa spuna ca le cere cont despre cum se desfasoara activitatea de taximetrie in Iasi. Prin luna mai, in Piata Palatului Culturii s-au adunat vreo 200 de taximetristi pentru a protesta impotriva unei legi care "le-ar afecta activitatea". Nu vreau sa comentez motivele lor. Dar daca din 1800 de lucratori in acest domeniu s-au strans abia 200, acest lucru spune multe. Ca sa nu mai spun ca la un moment dat au devenit agresivi. Au inceput sa se certe intre ei. Nu mai stiau pentru ce venisera acolo. Aveau de reglat anumite conturi personale. Ce se intampla de fapt cu aceasta profesie? Nu este reglementata suficient. Se spune ca nu exista padure fara uscaturi. Din pacate in aceasta profesie exista mult prea multe "uscaturi" si prea putini"padurari" care sa aiba curajul sa faca ordine. Apropo, stiti cate sanctiuni se dau zilnic taximetristilor: maxim doua-trei, desi s-ar putea da cu usurinta douazeci-treizeci. Dar, nu-i asa, conteaza cine face legea pe strazile din Iasi.
In Iasi e un haos total in circulatie. Cei mai periculosi sunt soferi de taxi si soferii de la Regia de transport public. De altfel, in multe ziare a fost tratat subiectul. Cine sunt cei care practica transportul de persoane, ce calificari au, ce drepturi au, ce obligatii, cum se comporta in trafic, cum vorbesc si, probabil, ar mai fi multe de spus. Despre maniera in care sofeaza taximetristii nu trebuie spus prea multe. Ii vedem zilnic, iar cei care ne aflam in trafic stim ca trebui sa ne ferim de multi inconstienti ai volanului. Opresc cand nici nu te astepti, vireaza in loc, circula pe sens interzis, blocheza strazile, te claxoneaza daca li se pare ca circuli cu viteza regulamentara si in general au o atitudine sfidatoare fata de toti ceilalti soferi. Ba unii fac manevre periculoase chiar sub nasul patrulelor de politie. Ca vorba aia, daca ii opreste vreun politist baietii pun mana pe telefon si-l suna pe patron, care l-a randul lui il suna pe seful politistului... si asa mai departe. Chiar daca se stie ca exista o problema cu acesti soferi, pana acum nu s-au luat masuri concrete. Cei care trebuie sa aplice legea, inspectorii de la Primarie si politistii, nu au un plan de combatere a pirateriei si marlaniei la volan in transportul public. Nici macar nu s-au chinuit sa schiteze un astfel de plan. In prmiavara a fost nevoie sa moara un om, Vanda Condurache, si sefiiPolitiei sa fie amenintati cu demiterea pentru ca sa para ca se misca ceva. In fapt nu s-a intamplat mai nimic. Nici macar prefectul care tuna si fulgera la vremea respectiva, nu l-am mai auzit sa spuna ca le cere cont despre cum se desfasoara activitatea de taximetrie in Iasi. Prin luna mai, in Piata Palatului Culturii s-au adunat vreo 200 de taximetristi pentru a protesta impotriva unei legi care "le-ar afecta activitatea". Nu vreau sa comentez motivele lor. Dar daca din 1800 de lucratori in acest domeniu s-au strans abia 200, acest lucru spune multe. Ca sa nu mai spun ca la un moment dat au devenit agresivi. Au inceput sa se certe intre ei. Nu mai stiau pentru ce venisera acolo. Aveau de reglat anumite conturi personale. Ce se intampla de fapt cu aceasta profesie? Nu este reglementata suficient. Se spune ca nu exista padure fara uscaturi. Din pacate in aceasta profesie exista mult prea multe "uscaturi" si prea putini"padurari" care sa aiba curajul sa faca ordine. Apropo, stiti cate sanctiuni se dau zilnic taximetristilor: maxim doua-trei, desi s-ar putea da cu usurinta douazeci-treizeci. Dar, nu-i asa, conteaza cine face legea pe strazile din Iasi.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu